نرم‌افزار ERP مایکروسافت چیست؟

سه‌شنبه 20 شهریور 1403 توسط
نرم‌افزار ERP مایکروسافت چیست؟
محقق (دیجیتال مارکتینگ)
| هنوز نظری وجود ندارد

نرم‌افزار ERP مایکروسافت که با نام Microsoft Dynamics 365 شناخته میشود، سیستمی برای برنامه ریزی منابع سازمانی است.

این نرم‌افزار برای بخش های مختلف کسب‌و‌کار راهکاری ایجاد کرده که تحت عنوان ماژول‌های نرم‌افزار ERP مایکروسافت ارائه میشود.

نرم‌افزار ERP مایکروسافت در بخش های منابع انسانی، زنجیره تامین، بازاریابی و فروش، CRM، حسابداری و … خدمات نرم افزاری یکپارچه تحت نظر یک پایگاه داده متمرکز ارائه میدهد.

مایکروسافت خدمات erp خود را بر بستر ابری یا تحت وب ارائه میدهد تا شرکت های کوچک و بزرگ به راحتی از آن استفاده کنند.

اگر مایل به اطلاعات بیشتر درباره ERP چیست؟ هستید، مقاله آنرا در ستکا مطالعه کنید.

مزایا نرم‌افزار ERP مایکروسافت

🔷قابلیت شخصی سازی و ماژولار بودن:

 نرم‌افزار ERP مایکروسافت به سازمان ها این امکان را میدهد تا به صورت انعطاف‌پذیر ماژول‌ها و امکانات مختلف را انتخاب و سفارشی‌سازی کنند.

🔷انتقال به سرور ابری (cloud):

 این نرم‌افزار به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به راحتی به محیط ابری منتقل شوند و از ابزارهای تحلیل داده‌های بلادرنگ و هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

یکپارچگی داده‌ها : بهبود دسترسی داده‌ها بین بخش‌های درگیر در یک فرآیند و مکان‌های مختلف، باعث افزایش کارایی و ارتباطات سازمانی شده است.

📚 بیشتر بخوانید: نرم‌افزار ERP ابری چیست؟

معایب نرم‌افزار ERP مایکروسافت

🔷رابط کاربری پیچیده:

 شما بعد از آموزش‌های مربوط باز هم به علت رابط کاربری پیچیده امکان چالش در کار با این سیستم را دارید.

🔷هزینه‌های اضافی برای ماژول ها: برخی خدمات و ماژول‌ها هزینه‌های اضافی دارند، که برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ممکن است سنگین باشد.

🔷قیمت بالاتر نسبت به رقبا:

این نرم افزار نسبت به رقبای خود قیمت بیشتری دارد.

تفاوت ERP ایرانی با خارجی

نرم‌افزار ERP تولید شده در ایران معمولاً به طور خاص برای بازار داخلی طراحی شده‌اند و با قوانین و مقررات بومی مانند قوانین مالیاتی، بیمه، اداره دارایی و سایر مقررات در ایران سازگارتر هستند. این نرم‌افزارها بهتر می‌توانند نیازهای خاص کسب‌وکارهای ایرانی را برآورده کنند و از زبان فارسی و تقویم شمسی به‌طور پیش‌فرض پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر قوانین آموزش‌ها و پیشتیانی نرم افزار به صورت کامل توسط کارشناس و به صورت حضوری  انجام میشود.

نرم‌افزارهای ERP خارجی مانند SAP، مایکروسافت، یا Oracle معمولاً برای بازارهای جهانی طراحی شده‌اند و ممکن است نیاز به سفارشی‌سازی بیشتری برای انطباق با مقررات و فرآیندهای محلی ایران داشته باشند.

انواع نرم‌افزار ERP مایکروسافت

انواع ERP مایکروسافت

شرکت مایکروسافت چندین نسخه از سیستم ERP را تحت عنوان Microsoft Dynamics 365 عرضه میکند. این نسخه ها برای بخش های مختلف در کسب و کار ایجاد شده که قابلیت های ماژولار هم دارند. 

1️⃣ Dynamics 365 Business Central:

این نسخه برای کسب و کار های کوچک و متوسط طراحی شده  و شامل ماژول‌هایی برای حسابداری، زنجیره تأمین، فروش، خدمات مشتری و منابع انسانی است. بیزینس سنترال  به عنوان جانشین Dynamics NAV شناخته می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تا فرآیندهای اصلی و مهم  کسب‌وکار خود را در یک سیستم  یکپارچه و متمرکز اداره کنند.

2️⃣ Dynamics 365 Finance and Operations:

این سیستم ERP مخصوص شرکت های  بزرگ طراحی شده و ماژول‌های پیچیده‌تری را در اختیار سازمان ها  قرار می‌دهد. Finance and Operations به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود:

🔹 Dynamics 365 Finance: مدیریت پیشرفته مالی و حسابداری برای شرکت‌ها و سازمان های بزرگ.

🔹 Dynamics 365 Supply Chain:این سیستم برای زنجیره تامین طراحی شده. انبارداری، تولید، مدیریت چرخه تولید محصول و لجستیک ویژگی این ورژن است.

3️⃣ Dynamics 365 Project Operations:

این نرم افزار  ERP به مدیریت پروژه‌ها، جدول زمانی، تعمیر در محل، میز خدمت، برنامه ریزی و قرار ملاقات ها میپردازد.

4️⃣ Dynamics 365 Commerce:

این نسخه برای کسب‌وکارهای خرده‌فروشی و فروشگاهی ساخته شده. Dynamics 365 Commerce تمام عملیات مرتبط با فروش، موجودی و ارتباط با مشتریان(CRM) و بازاریابی را یکپارچه می‌کند و به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تجربه مشتری بهتری ارائه دهند.

5️⃣ Dynamics 365 Human Resources:

این سیستم به طور خاص برای مدیریت منابع انسانی (HRM) طراحی شده است و به کاربران امکان می‌دهد تا فرآیندهایی نظیر استخدام، آموزش، مدیریت عملکرد و حقوق و دستمزد، مدیریت رفاهیات و ارجاعات  را مدیریت کنند.

مایکروسافت از طریق Dynamics 365 یک راهکار جامع ERP ارائه می‌دهد که شامل قابلیت‌های پیشرفته برای انواع کسب‌وکارها است. هر یک از این نسخه‌ها بر اساس نیازهای خاص شرکت‌ها و صنایع طراحی شده‌اند تا به بهبود کارایی و بهره‌وری کمک کنند​.

نتیجه‌گیری

شرکت نرم‌افزار ستکا ارائه‌دهنده نرم‌افزار جامع ERP برای تمامی کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ است. ماژول‌های امور‌مالی و حسابداری، نرم‌افزار منابع انسانی، نرم‌افزار زنجیره تامین، بازاریابی و فروش، CRM، مدیریت پروژه و چندین ماژول دیگر در نرم‌افزار ERP ستکا قابل استفاده است.

اطلاعات بیشتر


در ERP
ورود | ثبت نام افزودن نظر