نرم‌افزار ERP ابری چیست؟

شنبه 03 شهریور 1403 توسط
نرم‌افزار ERP ابری چیست؟
محقق (دیجیتال مارکتینگ)
| هنوز نظری وجود ندارد

سیستم ERP بدلیل هزینه‌های بالا در راه‌اندازی و استقرار، راه حلی با عنوان ارائه نرم افزار ERP بر بستر ابری (cloud) یا تحت وب ارائه داده است.

نرم‌افزار ERP ابری یک سیستم کاربردی در زمینه مدیریت منابع سازمانی بوده که بجای پیاده‌سازی روی سرورهای داخلی سازمان، از طریق فضای ابری در دسترس کسب‌وکارها قرار گرفته و تنها با وجود اینترنت قابل استفاده است. ​نرم‌افزار ستکا با ارائه سیستم ابری پیشنهاد ویژه‌ای برای کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط دارد.

با نرم‌افزار ERP ابری شما از هزینه‌های سنگین برای خرید سرور و تجهیزات مربوط به آن و تجهیزات سخت‌افزاری نجات پیدا میکنید.

این سیستم به شما این امکان را می‌دهد تا تمام ماژول ‌های نرم‌افزار ERP مانند مدیریت حسابداری، منابع انسانی، زنجیره تامین، CRM، فروش و بازاریابی را بدون نیاز به سخت افزار های فیزیکی تنها با اتصال به اینترنت در امنیت کامل  استفاده کنید. 

به نقل از سایت گراند ویو:

"تا سال 2022، بیش از 56 درصد از شرکت‌های بزرگ از سیستم‌های ERP ابری استفاده می‌کردند و بخش‌های مدیریت مالی و زنجیره تامین بیشترین سود را از یکپارچه‌سازی ابری داشتند."

مشاوره خرید ERP ابری ستکا


+98 21 91091662

کاربرد نرم‌افزار ERP ابری چیست؟ 

سیستم ERP ابری به عنوان یکی از رایج‌ترین مدل‌های این نرم‌افزار، توانایی پوشش نیازهای سازمانی غول‌های بازار تا کسب‌وکارهای کوچک را دارد. در سازمان‌های کوچک به دلیل محدود بودن سرمایه، مدیریت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها عامل اساسی‌ای به‌شمار رفته که باید در همه تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود. 

در طرف دیگر، پیاده‌سازی سیستم ERP بر روی سرورهای داخلی سازمان، با هزینه‌های سنگینی همراه بوده که از توان یک کسب‌وکار کوچک خارج است. این در صورتی است که ERP ابری با هزینه اولیه چشمگیری همراه نبوده و تنها با سرمایه‌گذاری کوچکی می‌توانید روند سازمانی کسب‌وکارتان را بهینه کنید. 

مقیاس‌پذیری فوق‌العاده ای آر پی ابری باعث شده که سیستم برای کسب‌وکارهای متوسط هم انتخابی معقول به‌شمار رفته و مورد استفاده فراوان قرار گیرد. اگر تجارتی در ابعاد متوسط را مدیریت می‌کنید و نگران کمبود ظرفیت‌ نرم‌افزار در آینده نباشید؛ ERP ابری با انعطاف‌پذیری بی‌نظیرش، متناسب با کسب‌وکار شما رشد کرده و با امکان افزودن ماژول‌ های erp جدید، نیاز شما به امکانات بیشتر را پوشش می‌دهد.

برای سازمان‌های بزرگ که شامل چند شعبه‌ هستند بهترین انتخاب، مدل ابری است. از آنجایی که این نسخه تحت فضای ابری اجرا می‌شود، دسترسی به آن در هر جایی که اینترنت وجود داشته باشد، امکان‌پذیر است. این موضوع یکپارچگی را به کسب‌وکارهای چند شعبه‌ای بازگردانده و امکان مدیریت یک پروژه را در مکان‌های مختلف فراهم می‌کند. برای اطلاع درباره نرم‌افزار erp on premise که مدل مستقر در محل است بیشتر بدانید. 

تفاوت ERP‌ابری و ERP‌محلی چیست؟

ویژگی‌ها

ERP ابری (Cloud ERP)

ERP داخلی (On-premise ERP)

مدل استقرار

روی سرورهای ارائه‌دهنده خارجی

روی سرورهای شرکت

هزینه اولیه

پایین‌تر، با پرداخت اشتراک (ماهیانه/سالانه)

بالاتر، به دلیل خرید سخت‌افزار و سرور

بروزرسانی‌ ها

خودکار و توسط ارائه‌دهنده انجام می‌شود

به صورت دستی و توسط شرکت مدیریت می‌شود

مقیاس‌ پذیری

انعطاف‌پذیر و مقیاس‌ پذیری سریع

نیاز به ارتقاء سخت‌افزار دارد

امنیت

توسط ارائه‌دهنده مدیریت می‌شود

کنترل کامل توسط شرکت

زمان پیاده‌سازی

سریع‌تر، به دلیل عدم نیاز به نصب سخت‌افزار

طولانی‌تر به دلیل نصب و پیکربندی محلی

انواع نرم‌افزار ERP ابری

جالبه که بدانید همه سیستم‌های ابری یکسان نیستند و این مدل‌ از نرم‌افزار ای آر پی هم به تنهایی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. نرم‌افزارهای ERP ابری و بر اساس یکسری ویژگی‌ها با یکدیگر تفاوت پیدا کرده و بسته به نیاز و الزامات سازمان‌ها کاربرد پیدا می‌کنند:

نرم‌افزار erp ابری یا تحت وب

  • سیستم SaaS چند کاربره: در این سیستم، یک نسخه واحد از نرم‌افزار ERP توسعه یافته و با تمامی زیرساخت‌هایش از طریق اینترنت برای چندین سازمان ارائه می‌شود. با وجود اینکه تمامی سازمان‌ها از نرم‌افزار و سرور یکسانی استفاده می‌کنند، اطلاعات هر سازمان برای دیگران قابل دسترسی نبوده و امکان سو استفاده وجود ندارد.
  • سیستم SaaS تک کاربره: در SaaS تک کاربره، یک نسخه از نرم‌افزار ERP و تمام زیرساخت‌هایش، بطور خصوصی تنها برای یک سازمان میزبانی می‌کند. 
  • سیستم ابری عمومی: در این سیستم، تمامی زیرساخت‌های ERP و فرآیند پیاده سازی erp شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و پایگاه‌های داده توسط ارائه‌دهنده پیاده‌سازی شده و از طریق ابر برای چندین سازمان در دسترس قرار می‌گیرد. کسب‌وکارها هم با استفاده از این امکانات نرم‌افزار خود را نصب و اجرایی می‌کنند. 
  • سیستم ابر خصوصی: در سرویس ابر خصوصی زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه ای آر پی، تنها برای یک سازمان به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • سیستم ترکیبی: در سیستم ERP هیبرید یا همان ترکیبی، بخشی از زیرساخت‌ها از طریق فضای ابری تامین شده و باقی تجهیزات مورد نیاز بر روی سرورهای داخلی سازمان پیاده‌سازی می‌شود. 

نرم‌افزار ERP ابری چه مزایایی دارد؟

اهمیت‌های استفاده از نرم افزار erp ابری

حال که با نرم‌افزار ERP ابری آشنا شدیم، این سوال مطرح می‌شود که نسخه تحت وب چه برتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ در حقیقت، ERP ابری به دلیل قرار گرفتن بر روی فضای ابری، از مزایای فوق‌العاده‌ای را به برخوردار بوده که می‌تواند تغییرات قابل توجهی در کسب‌وکار شما ایجاد کند؛ از کاهش هزینه‌های کلی گرفته تا دسترسی راحت‌تر.

 ای آر پی ابری این امکان را ایجاد می‌کند که در دنیای دیجیتال با انعطاف‌پذیری بیشتری فعالیت کنید. در ادامه به مزایای سیستم erp می‌پردازیم و به شما نشان می‌دهیم که چرا ERP ابری می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای آینده کسب‌وکار شما باشد.

📚بیشتر بخوانید: تاثیرات هوش‌مصنوعی در ERP

کاهش هزینه‌های سازمان

با نرم‌افزار ERP ابری، از دست هزینه‌ سنگین خرید تجهیزات راحت شوید! برخلاف نمونه‌های سنتی که برای توسعه نیاز به خرید سرور، نرم‌افزار و تجهیزات گران‌قیمت دارند، نسخه ابری هزینه‌ تامین زیرساخت‌ را بر دوش ارائه‌دهنده نرم‌افزار انداخته و در هزینه‌های کسب‌وکارتان صرفه‌جویی می‌کند.

به نقل از سایت webtribunal:
"تقریباً 44٪ از سازمان‌ها گزارش دادند که اجرای ابر ERP آنها همانطور که انتظار می رفت پیش رفت، در حالی که 20٪ آن را آسان تر از آنچه پیش بینی می شد دریافتند."

نگهداری آسان و بی‌دردسر

با تهیه ERP ابری دیگر نیازی نیست که نگران نگهداری‌ و به‌روزرسانی‌ نرم‌افزار باشید. تمام مسئولیت نگهداری و بهبود سیستم بر عهده شرکت ارائه‌دهنده بوده و این موضوع به معنی برخورداری همیشگی از آخرین ویژگی‌ها و وصله‌های امنیتی نرم‌افزار است. 

با مدل ابری، فعالیت زمان‌بر و پر هزینه محافظت از سیستم را کنار گذاشته و تمرکز خود را به جای جزئیات فنی، بر روی ارتقاء بهره‌وری و رشد کسب‌وکارتان بگذارید.

مقیاس‌پذیری بدون حد و مرز

با نرم‌افزار ERP ابری، مقیاس‌پذیری دیگر یک چالش نیست. این نسخه از نرم‌افزار ای آر پی به گونه‌‌ای طراحی شده که با افزایش نیاز شما به منابع، ظرفیت‌های آن هم گسترش پیدا می‌کند؛ مهم نیست به قابلیت‌های جدید نیاز دارید یا فضای ذخیره‌سازی بیشتر ، ERP ابری همه این ظرفیت‌ها را به سرعت و با هزینه پایین تامین می‌کند. 

دسترسی جهانی و همه‌جانبه

تفاوتی ندارد که در محل کار باشید یا سواحل دورافتاده مالدیو، ERP ابری در هر نقطه‌ای از جهان، درهای کسب‌وکار را به رویتان باز می‌کند. بر روی ابر بودن این نرم‌افزار، امکان دسترسی به اطلاعات حیاتی سازمان را در هر نقطه و با هر دستگاه متصل به اینترنت فراهم می‌کند. 

این ویژگی برای سازمان‌هایی که شامل چندین شعبه در مکان‌های مختلف هستند، بسیار کاربردی بوده و مدیریت فعالیت‌ها را به شکلی منسجم در‌می‌آورد. در مواقع بحرانی مانند پاندمی‌ها، از راه دور شرایط  کنترل کرده و از خانه وضعیت کسب‌وکار را در دست بگیرید. 

ادغام ساده برنامه‌ها

برخلاف مدل‌های قدیمی ای آر پی که برای ادغام با سیستم‌ها مختلف نیاز به سفارشی‌سازی‌های پیچیده داشتند، نرم‌افزار ERP ابری به‌راحتی با سایر برنامه‌های مبتنی بر وب مانند CRM منطبق می‌شود. 

سازگاری بی‌نظیر نسخه ابری باعث شده که از انتقال دستی اطلاعات میان برنامه‌ها اجتناب شود و فرآیندهای به صورت کارآمدتری پیش بروند. 

امنیت در تمامی سطوح سازمانی

شرکت‌های ارائه‌دهنده ERP ابری برای محافظت از اطلاعات کاربران از رمزگذاری پیشرفته، فایروال‌ها و پشتیبان‌گیری خودکار استفاده کرده و سد دفاعی‌ای قدرتمند برای امنیت داده‌های سازمانی می‌سازد؛ پروتکل‌هایی که ایجاد و مدیریت آن‌‎ها برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط دشوار و پرهزینه است.

 وجود این پروتکل‌های امنیتی از اطلاعات حیاتی کسب‌وکارتان محافظت کرده و از نفوذ سارقان اینترنتی جلوگیری می‌کند.

توسعه سریع و راهبردی

برخلاف نمونه‌های قدیمی، توسعه و پیاده‌سازی نرم‌افزار در نسخه ابری، نیازی به نصب تخصصی و پیچیده ندارد. فروشنده نرم‌افزار ERP ابری با فراهم کردن تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز، پروسه توسعه چندین ماهه را از بین برده و در مدتی کوتاه، سیستمی قدرتمند را برای شما بهره‌برداری می‌کند. برای توسعه این نرم‌افزار تنها کاری که باید انجام دهید، پیکربندی سیستم بر اساس نیازهای کسب‌وکارتان است.

سخن آخر

در امروز نگاهی بر نرم‌افزار ERP ابری داشتیم و با ویژگی‌های کاربردی آن آشنا شدیم. در انتهای این مطلب هم باید اشاره کنیم که به مرور زمان اینترنت نفوذ بیشتری در زندگی انسان‌ها پیدا کرده و رفته رفته جای تکنولوژی‌های قدیمی را پر می‌کند.

 پس اگر تصمیم به خریداری نرم‌ افزار erp دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم نسخه تحت وب آن را انتخاب کرده و با فناوری روز دنیا همراه شوید.  شما در خصوص نرم‌افزار ERP ابری چه فکر می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اطلاعات بیشتر

در ERP
ورود | ثبت نام افزودن نظر