دلایل اهمیت سیستم ERP

شنبه 10 شهریور 1403 توسط
دلایل اهمیت سیستم ERP
محقق (دیجیتال مارکتینگ)
| هنوز نظری وجود ندارد

💭چرا ما اصرار به اهمیت سیستم erp  برای کسب و کارها داریم؟

💭دلایل ما برای اثبات این ادعا چیست؟

شاید اکنون که این مقاله را مطالعه میکنید بدانید erp چیست؟  یا حداقل به دنبال دلایل کافی برای استفاده از نرم افراز ERP  باشید.

با این حال توضیح مختصری درباره erp  ارائه میکنیم.

Erp  مخفف (Enterprise resource planning) به طور مشخص به معنی مدیریت منابع سازمانی برای کسب و کار هاست.

این سیستم شامل طیف وسیعی از فعالیت ها است که منجر به بهبود عملکرد یک سازمان میشود که در قالب یک سیستم نرم افزاری در کنار یک پایگاه اطلاعاتی به مدیریت، تجزیه و تحلیل کسب و کار میپردازد.

دلایل اصلی اهمیت ERP برای کسب‌و‌کار‌ها چیست؟

به صورت کلی نرم‌ افزار erp فایده برای کسب‌و‌کار‌ها دارد که میتواند نسبت به رقبا مزیت حساب شود.

1️⃣صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان

2️⃣افزایش تعامل و بهبود همکاری بین بخش‌های مختلف سازمان

3️⃣تجزیه و تحلیل با پایگاه اطلاعاتی جامع

4️⃣افزایش بهروری سیستم کسب‌وکار

5️⃣افزایش رضایت مشتری

6️⃣نظارت بر تولید و موجودی

7️⃣قابلیت انطباق با قوانین کسب‌وکار شما

8️⃣قابلیت شخصی‌سازی

9️⃣امنیت بالا برای حفظ اطلاعات

کسب و کار ها باید قبل از اینکه حجم بالایی از اطلاعات در سیستم های قدیمی هرج و مرج ایجاد کنند باید به فکر یک پایگاه مرکزی اطلاعاتی که به صورت یکپارچه سایه بر تمام بخش های کسب و کار انداخته فکر کنند. یک سیستم ERP  مناسب و کارآمد میتواند فرآیندهای کسب و کار را ساده کند.

📚بیشتر بخوانید: استقرار نرم افزار erp


هر سوالی داری همین الان مشاوره بگیر 


+98 21 91091662

ضرورت erp برای کسب و کار ها چیست؟

چرا ERP مهم است؟

 

طبیعی است که بعضی از شرکت ها در طول زمان و مدیریت صحیح کسب و کار خود رشد داشته باشند اما تداوم این رشد نیاز به ارتقا سیستم کسب و کار هم دارد. اکثر سازمان ها در زمان رشد سعی میکنند سیستم خود را حفظ کنند. شاید در نگاه اول طبیعی و منطقی باشد چون طبق آن سیستم به موفقیت و رشد در کسب و کار خود رسیده اند.

💡اما ادامه مسیر با سیستم قدیمی راهکار درستی است؟

💡آیا با تغییر سایز کسب و کار؛ سیستم قدیمی کارآمد است؟

مدل‌های فرسوده و قدیمی – تا دیر نشده اقدام کنید.

یک مشکل اساسی این است که برای بخش های مختلف در کسب و کار خود از نرم افزار های جداگانه استفاده میکنید. مثلا نرم افزار حسابداری از شرکت X تهیه کرده اید و نرم افزار انبارداری خود را از شرکت Y . ممکن است هر کدام به صورت جداگانه مفید باشند هم زمانی که نیاز به ادغام حجم وسیعی از اطلاعات داشته باشید دیگر کاربرد ندارند.

در اینجاست که سیستم های قدیمی مانع پیشرفت کسب و کار میشنود.

راه حل چیست؟

راه حل این مشکل استفاده از سیستم های یکپارچه مانند ERP است.

اما معمولا شرکت ها ابتدا تجارت خود را شروع میکنند و بعد از دوره ای که به رشد در کسب و کار رسیدند به فکر استفاده از یک سیستم یکپارچه می افتند. البته به دلیل موضوعاتی مانند بودجه و نیروی انسانی امری طبیعی است اما مدیرانی که آینده نگر هستند و چالش های آینده را پیش بینی میکنند به فکر تهیه این سیستم هستند.

erp برای کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط هم راهکاری دارد و آن استفاده از نرم افزار erp ابری است.

نرم‌ افزار ستکا

ستکا یک نرم‌افزار ERP بومی بوده که با امکانات بی‌نظیرش، همه جنبه‌های کسب‌وکار شما را مدیریت و یکپارچه می‌کند. ستکا با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته رایانش ابری، این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان اولیه و تنها به آسانی چند کلیک از تمامی امکانات یک سیستم ERP قدرتمند بهره‌مند شوند.

​نرم‌افزار ستکا شامل هشت ماژول اصلی امور مالی، فروش، وبسایت، زنجیره تامین، منابع انسانی، بازاریابی، خدمات و بهره‌وری بوده که با استفاده از آن‌ها تمام جوانب یک کسب‌وکار در ابعاد و صنایع مختلف را پوشش می‌دهد. هر کدام از هشت ماژول اصلی ستکا، شامل ابزارهایی هستند که در مجموع به بیش از 35 ماژول تخصصی می‌رسند؛ به جرات می‌توان گفت که ستکا، جامع‌ترین نرم‌‌افزارERP موجود در ایران بوده که خدماتی در سطح استانداردهای جهانی ارائه می‌دهد.

📚بیشتر بخوانید: انواع ماژول‌ های erp

اطلاعات بیشتر

در ERP
ورود | ثبت نام افزودن نظر