نرم‌افزار ERP on premise چیست؟

شنبه 03 شهریور 1403 توسط
نرم‌افزار ERP on premise چیست؟
محقق (دیجیتال مارکتینگ)
| هنوز نظری وجود ندارد

نرم‌افزار ERP on premise، سیستمی قدرتمند برای برنامه‌ریزی منابع سازمانی بوده که در درون قلب سازمان، بر روی سرورهای فیزیکی پیاده‌سازی و اجرا می‌شود. با توسعه سیستم ERP در محل، کنترل کامل فرآیندهای سازمان در دستان شماست؛ آن را به بهترین نحوه ممکن شخصی‌سازی کنید تا با نیازهای کسب‌وکارتان منطبق شده و به خوبی آن‌ها را مدیریت کند. این سیستم تمامی امور حیاتی کسب‌وکار را پیگیری کرده و با جمع‌آوری اطلاعات سازمان، کنترل و امنیت را به سطح جدیدی می‌رساند. حال اگر برایتان سوال شده که نرم‌افزار ERP on premise برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است، در ادامه با ما همراه باشید و با کاربردهای این فناوری کاربردی آشنا شوید.

نرم‌افزار ERP on premise چه مزایایی دارد؟

اگر سیستمی متناسب با استانداردهای سختگیرانه خود پیدا نمی‌کنید، جستجو را کنار گذاشته و نرم‌افزار خود را توسعه دهید. ​نرم‌ افزار ERP در محل، سیستمی با قدرتی فراتر از تصور بوده که با یکپارچه‌سازی تمامی امور یک سازمان، رشد و بهینه را به دامان کسب‌وکارها بازگردانده و در بلند مدت به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. حال خالی از لطف نیست که نگاهی عمیق‌تر بر مزایا این نسخه از نرم‌افزار ERP داشته باشیم:

هر سوالی داری همین الان مشاوره بگیر 


+98 21 91091662

مالکیت کامل بر نرم‌افزار

پس از تهیه کردن نرم‌افزار ERP on premise ، مالکیت کامل نرم‌افزار در اختیار شماست. سیستم را توسعه دهید و تمامی اطلاعات سازمانی و فرایندها کسب‌وکار را با دستان خود مدیریت کنید. اگر سازمانی با فعالیت‌هایی خاص و پیشرفته هستید، تیم قدرتمندی از مهندسین فناوری اطلاعات تشکیل داده و با کمک آن‌‌ها مدیریت دقیق داده‌ها تا سفارشی‌سازی‌های پیشرفته و ایجاد تدابیر امنیتی را تحت کنترل خود در بیاورید. 

اعتماد پذیری بالای سیستم

سیستم ای آر پی در محل نسبت به باقی مدل‌های این نرم‌افزار، از عملکرد با ثبات‌تری برخوردار است. از آنجایی که این سیستم تحت فضای ابری ارائه نشده و به اینترنت وابسته نیست، با قطع شدن ارتباط ابری، بطور پیوسته و بدون تداخل به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اگر شرکت‌ شما در منطقه‌ای با اتصال اینترنت بی‌کیفیت قرار دارد، این ویژگی سیستم مستقر در محل، یک امتیاز بزرگ برای شما به‌شمار می‌رود.

سرمایه‌گذاری یک‌باره و بلندمدت

درسته که هزینه‌ اولیه تهیه و توسعه سیستم ERP on premise ممکن است سنگین به‌شمار رود، اما این یک سرمایه‌گذاری بلند مدت بوده که تنها با یکبار پرداخت، خیال شما را از بابت مدیریت راحت می‌کند. پس اگر قصد دارید که برای مدت طولانی از نرم‌افزار ای آر پی استفاده کنید، تنها با پرداخت هزینه اولیه از قابلیت‌های این نرم‌افزار برخوردار شده و در بلندمدت صرفه‌جویی‌های قابل توجه‌ای را به همراه داشته باشد.سفارشی‌سازی در تمامی ابعاد

با این نرم‌افزار، همه امکانات در اختیار شماست تا با استفاده از آن‌ها سیستم را بر اساس نیازهای کسب‌وکارتان شخصی‌سازی کنید. این سازگاری میان سیستم و نیازهای سازمان به رشد کسب‌وکار کمک کرده و باعث می‌شود که کارایی به اوج خود برسد. اگر رابطه کاربری ERP مورد علاقه‌تان نیست، آن را بر اساس سلیقه خود سفارش‌سازی کنید. 

کنترل بی‌حد و مرز به‌روزرسانی‌ها

با انتخاب نرم‌افزار ERP on premise زمان و نحوه ارائه به‌روزرسانی‌ها را مدیریت کنید. این سیستم با آزادی عملی که در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهد، امکان ایجاد برنامه‌ریزی دقیق برای ارتقای سیستم را فراهم می‌کند. وجود برنامه‌ریزی برای به‌روزرسانی، از بروز تداخلات سیستمی جلوگیری کرده و مشکلات موجود در جریان کار را کاهش می‌دهد. همچنین می‌توانید نسخه به‌روزرسانی را در محیطی کنترل‌شده امتحان کنید و مشکلات آن را قبل از ارائه، در نطفه خفه کنید. 

عدم نیاز به ارتباط با خدمات‌دهنده

همانطور که متوجه شدیم، شما با تهیه سیستم ERP در محل، مالک نرم‌افزار محسوب شده و مسئولیت میزبانی و نگهداری آن را به عهده دارید؛ این موضوع باعث شده که دیگر به ارتباط با فروشنده نیازی نداشته باشید. استقلال حاصل از عدم ارتباط با خدمات‌دهنده، یک مزیت بزرگ به‌شمار رفته که به شما اجازه رفع سریع‌ مشکلات را می‌دهد؛ بدون اینکه دیگر منتظر تایید پشتیبانی خدمات‌دهنده بمانید. 

کاربرد نر‌م‌افزار ERP on premise در کجاست؟

کاربرد software on premise

تا به اینجا با نرم‌افزار ERP on premise و مزایای آن آشنا شدیم. این نرم‌افزار با وجود مزیت‌های گسترده‌اش، با هزینه‌های سنگینی همراه است؛ به همین دلیل برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط صرفه اقتصادی نداشته و حتی در بلند مدت هم ممکن است تصمیم سودآوری نباشد. اما از کنار شرکت‌های کوچک و متوسط که عبور کنیم، با سردمداران بازار روبه‌رو می‌شویم؛ سازمان‌های قدرتمندی که معمولا با حجم داده‌‌هایی عظیم روبه‌رو هستند. این نوع از کسب‌وکارها برای کنترل حجم اطلاعات‌شان، نیاز به زیرساخت‌های گسترده دارند که ممکن است ERP تحت وب پاسخگو آن نباشد.

 📚بیشتر بخوانید: نرم افزار erp ابری

در طرف دیگر، سازمان‌هایی مانند بانک‌ها و ارگان‌های دولتی قرار دارند که اطلاعات حساس و پر اهمیتی را در خود جای داده‌اند. نرم‌افزاری که به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته و اطلاعات آن به صورت عمومی تحت وب منتشر شده، به میزان بالاتری در برابر اتفاقاتی مانند حمله سارقان اینترنتی قرار می‌گیرد؛ و نفوذ به داده‌ها، آخرین چیزی است که یک کسب‌وکار با اطلاعاتی ارزشمند می‌خواهد. نرم‌افزار ERP on premise، با توسعه پیدا کردن میان دیوارهای فولادین سازمان، داده‌های شما را در پشت دیوارهای آتشین خود محافظت کرده و نفوذ هر کاربر غیر مجاز را شناسایی و مسدود می‌کند. دیگر نگران کمبود ظرفیت‌‌ نرم‌افزار هم نباشید؛ با ERP مستقر در محل، ظرفیت زیرساخت‌ها در کنترل شما بوده و به راحتی می‌توانید تجهیزات خود را متناسب با نیاز کسب‌وکارتان گسترش دهید. 


تفاوت ERP on premise با ERP cloud

بررسی تفاوت مدل on premise با cloud

همانطور که از نام دو سیستم ERP ابری و در محل پیداست، بزرگ‌ترین تفاوت این دو مدل به نحوه استقرار آن‌ها بازمی‌گردد. نسخه ابری برخلاف ای آر پی در محل، بر روی سرورهای خدمات‌دهنده نرم‌افزار توسعه پیدا کرده و از طریق فضای ابری در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد. از همین بابت، نرم‌ افزار erp ابری نیاز به تجهیزات پیشرفته برای استفاده از سیستم ERP نداشته و با هزینه‌ پایین‌تری قابل اجرا است. 

در مدل on premise، شما تمام بخش‌ها و زیرساخت‌های نرم‌افزار را تحت کنترل داشته و با استفاده از آن‌ها می‌توانید سیستم خود را شخصی‌سازی کنید؛ اما در مقابل، مدل ابری از محدوده اختیارات محدودتری برخوردار بوده و شما به میزان جزئی‌‌، تحت استانداردهای فروشنده، می‌توانید به سفارش‌سازی‌ نرم‌افزار خود بپردازید. 

در سیستم‌های ابری، اکثر الزامات امنیتی توسط خدمات‌دهنده طراحی و تعریف می‌شوند؛ این پروتکل‌ها که معمولا توسط نیروهای متخصص پیاده‌سازی شده، از امنیت بالایی برخوردار بوده و احتمال بروز نقص در آن پایین است. با این وجود، ماهیت آنلاین و تحت وب بودن نرم‌افزار، آن را در دسترس حمله‌های سایبری قرار می‌دهد. این در صورتی است که نرم‌افزار مستقر در محل، توسط تیم مهندسین IT متناسب با اطلاعات سازمانی شما، بر روی سرورهای آفلاین توسعه پیدا کرده و احتمالا رخنه امنیتی راه کاهش می‌دهد. 

از دیگر تفاوت‌های بنیادین نرم‌افزار ERP on premise با مدل ابری، می‌توان به میزان‌ هزینه‌های اولیه آن‌ها اشاره کرد. نرم‌افزار مستقر در محل، اصولا با هزینه بیشتری همراه است؛ چون علاوه بر تهیه نرم‌افزار، نیاز به سرمایه‌گذاری‌ اولیه برای ایجاد زیرساخت را دارد. همچنین این سیستم بطور مداوم نیاز به نگهداری داشته و برای حفظ و بهبود مداوم آن، نیاز به سرمایه بیشتری دارد. در صورتی که در سیستم ابری، نیازی به هیچ کدام از این هزینه‌ها نبوده و تنها تهیه یک حق اشتراک کافیست. تمامی فرایند راه‌اندازی و نگهداری سیستم توسط شرکت ارائه‌دهنده انجام شده و شما نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید. 

درسته که توسعه نرم‌افزار ERP on premise نیازمند سرمایه بیشتری است، اما ظرفیت‌های بدون حد و مرز و امنیت شخصی‌سازی شده آن باعث شده که بسیاری از سازمان‌ها با داده‌های حساس، به این تکنولوژی روی بیاورند. 

کلام آخر

امروز با نرم‌افزار ERP on premise آشنا شدیم و نگاهی بر قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن داشتیم. اگر این مدل از نرم‌افزار مدیریت منابع سازمانی نظر شما را جذب کرده، گذری بر نرم‌ افزار ستکا داشته و با تهیه آن، کسب‌وکار خود را به شکوفا کنید. ستکا با برخورداری از ماژول‌های فروش، امور مالی، منابع انسانی، بهره‌وری، خدمات، زنجیره تامین، وبسایت و بازاریابی، فراتر از فرایندهای یک کسب‌وکار قدم برداشته و حتی در امور خارجی کسب‌وکار هم به شما کمک می‌کند؛ پس اگر از تصمیم خود مطمئن هستید، همین حالا اقدام کنید!


اطلاعات بیشتر


در ERP
ورود | ثبت نام افزودن نظر